Wykładowca: mgr Jadwiga Osińska
Cel kursu: Podstawowym celem kursu jest uporządkowanie i aktualizacja wiedzy z zakresu współzależności pomiędzy umiejętnościami kluczowymi, podstawami programowymi oraz metodami pacy nauczyciela. Każdy nauczyciel podczas swojej codziennej pracy może i powinien wnosić swój wkład w przygotowywanie uczniów do życia zawodowego w społeczeństwie. Niezbędny jest dobór takich metod nauczania oraz form organizacyjnych, które pozwolą nie tylko na zrealizowanie podstawy programowej z danego przedmiotu lecz także na wyposażenie ucznia w umiejętności kluczowe, które są narzędziem na całe życie. Pod koniec maja 2018 roku pojawiły się nowe zalecenia Rady Europy odnośnie kompetencji kluczowych. W związku z powyższym kurs został wzbogacony o suplement uwzględniający najnowsze zmiany w tej dziedzinie. W lekcji 2 uwzględniono m.in. najnowsze informacje dotyczące podstawy programowej kształcenia w zawodach – 2019. Suplement nr 2 stanowi aktualizację kursu, wynikającą z dokumentu Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030, przyjętego przez Radę Ministrów w 2019 r. (część ogólna) i 28 grudnia 2020 r. (część szczegółowa).
Program szkolenia:
• Kompetencje kluczowe;
• Cele i zadania szkoły w dziedzinie kształcenia umiejętności kluczowych wynikające z podstaw programowych;
• Nowoczesne metody dydaktyczne w procesie kształcenia;
• Metoda projektu szczególnie polecana wśród metod kształtujących umiejętności kluczowe;
• Suplement - nowe zalecenia Rady Europy odnośnie kompetencji kluczowych;
• Suplement nr 2 – Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030
Adresaci: Kurs ten jest przeznaczony przede wszystkim dla nauczycieli świadomie dobierających metody i formy organizacyjne pracy z uczniem/słuchaczem na każdym etapie edukacyjnym
Metoda kształcenia:
Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac oraz odpowiada na jego pytania. Uczestnik szkolenia, podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia, może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia:
- Doskonalenia zawodowego w zakresie "Metody pracy nauczyciela kształtujące umiejętności kluczowe"
Forma zaliczenia: Przesłanie na adres e-mail autorskiego scenariusza lekcji z zastosowaniem dowolnej metody (zaproponowanej w tym kursie/zmodyfikowanej/własnej) kształtującej umiejętności kluczowe.
Liczba godzin szkolenia odpowiada: 25 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny
Najkrótszy możliwy termin ukończenia szkolenia: 7 dni
Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni
Prowadzący: Mgr ekonomii (SGPiS/SGH w Warszawie).
Studia podyplomowe: przygotowujące kadrę do prowadzenia kształcenia ustawicznego na odległość (UW i UMCS); z Doradztwa Zawodowego w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie; w zakresie „Informatyka w zarządzaniu” na Politechnice Lubelskiej; Pedagogiczne (SGPiS/SGH). Kwalifikacje z zakresu organizacji i zarządzania oświatą; aplikacja administracyjna.
Bogate doświadczenie zawodowe: wieloletni wicedyrektor zespołu szkół, nauczyciel przedsiębiorczości, przedmiotów ekonomiczno-informatycznych i administracyjnych, doradca zawodowy w szkole i w KIS, kierownik/koordynator projektów unijnych w szkole, założyciel i prezes stowarzyszenia, wykładowca na studiach podyplomowych, autor i wykładowca e-szkolen/kursów, ekspert ECRK. Dodatkowe uprawnienia: Ekspert MEiN z zakresu doradztwa zawodowego (w ramach PO WER); Ekspert PARP w dziedzinie innowacje społeczne (w ramach PO WER); ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli.
WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż
CENA: 150 zł