Wykładowca: dr Urszula Tokarska
Cel szkolenia: zapoznanie nauczycieli nauczania przedszkolnego i początkowego w szkołach podstawowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych i psychologów, wychowawców ośrodków szkolno-wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, terapeutów, instruktorów zawodowych Warsztatów Terapii Zajęciowej, opiekunów prawnych z procesem terapii i rehabilitacji pedagogicznej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
Adresaci: szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół specjalnych, nauczycieli szkół integracyjnych, nauczycieli nauczania początkowego, wychowawców - opiekunów ośrodków szkolno-wychowawczych, terapeutów w ośrodkach domów społecznych, instruktorów zawodowych warsztatów terapii zajęciowej, pedagogów i psychologów szkolnych, opiekunów społecznych.
Zagadnienia programowe:
• Terapia pedagogiczna – pojęcie, geneza, wprowadzenie do problematyki;
• Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej;
• klasyfikacja stopni rozwoju umysłowego;
• Symptomatologia stopni niepełnosprawności intelektualnej;
• Chromoterapia (koloroterapia) – terapia kolorami;
• Dogoterapia – terapia z udziałem psa;
• Terapia dotykiem i aktywnością ruchową osób niepełnosprawnych ruchowo i intelektualnie;
• Rehabilitacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną poprzez ruch;
• Metoda „dwuczłowieka” i metoda „dwuręki”;
• Terapia tańcem (choreoterapia) dla osób niepełnosprawnych intelektualnie z minimalnymi uszkodzeniami mózgu (MUM) i z autyzmem;
• Terapia dzieci z autyzmem i zaburzeniami komunikacji (program TEACCH);
• Terapia zajęciowa usprawniająca fizycznie, psychicznie i społecznie dla chorych dzieci z dysfunkcją ruchu, w przypadkach paraplegii, zespół Little’a, chorobami dróg oddechowych, układu krążenia, narządu ruchu, chorych neurologicznie oraz psychiatrycznie;
• Terapia dzieci z hiperwrażliwością i hipowrażliwością;
• Terapia za pomocą zabawy;
• Kulturoterapia;
• Ludoterapia;
• Muzykoterapia;
• Ergoterapia (terapia pracą);
• Warsztaty Terapii Zajęciowej;
• Krioterapia;
• Nordic walking;
• Stretching;
• Trening Aqua;
• Wczasy – Uzdrowiska dla dzieci i młodzieży.
Korzyści ze szkolenia: doskonalenie kompetencji nauczycieli-wychowawców szkół specjalnych i nauczycieli nauczania początkowego, integracyjnego, a także opiekunów-wychowawców w domach opieki społecznej, warsztatach terapii zajęciowej w zakresie rozpoznawania, diagnozowania, stosowania terapii pedagogicznej w środowisku szkolno-wychowawczym dziecka specjalnej troski.
Metoda kształcenia:
Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac oraz odpowiada na jego pytania. Uczestnik szkolenia, podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia, może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia:
- Doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie "Terapia pedagogiczna dziecka specjalnej troski"
Liczba godzin szkolenia odpowiada: 10 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny.
Najkrótszy możliwy termin ukończenia szkolenia: 7 dni
Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni
Prowadzący: dr Urszula Tokarska
- wykładowca w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie.
- doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki
- 1998 - 2002 –studia doktoranckie z pedagogiki KUL w Lublinie z zakresu pedagogiki rodziny. Rozprawa doktorska pt.: „Stan i uwarunkowania kultury pedagogicznej współczesnych rodziców w świetle badań”.
- 1993 - 1998 –studia doktoranckie z pedagogiki KUL praca magisterska z psychopedagogiki pt: „Osobowościowe uwarunkowania destruktywnych i konstruktywnych sposobów rozwiązywania sytuacji trudnych u chłopców w okresie adolescencji”.
WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż
CENA: 130 zł
ZAPISZ SIĘ