Wykładowca: mgr Agnieszka Tyniec
Cel kursu: celem głównym szkolenie jest przygotowanie uczestnika do organizowania wczesnej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem. Uczestnik zdobędzie wiedzę i umiejętności umożliwiające prowadzenie działań w zakresie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju, pozna metody diagnozowania rozwoju dziecka i metody terapii stosowanych w pracy z małym dzieckiem, nabędzie umiejętności w zakresie planowania i realizacji indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dzieci oraz oceny skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie
Program kursu:
- ustalenie wspólnego rozumienia pojęcia rozwoju oraz celów wspomagania
- wczesne wspomaganie rozwoju-regulacje prawne
- podstawy do objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju
- funkcjonowanie centralnego układu nerwowego oraz specyfika uczenia się dziecka, kluczem do tworzenia skutecznych programów wspomagania rozwoju
- elementy diagnozy poszczególnych sfer funkcjonowania dziecka
- współpraca z rodzicami dziecka objętego programem wczesnego wspomagania rozwoju
- przebieg wczesnego wspomagania i szczególna rola nauczyciela w tym procesie
- przygotowanie programów wczesnego wspomagania: cele ogólne i szczegółowe, metody, założenia i ewaluacje
- nurty metodyczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
Adresaci: nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy pracujący bądź planujący pracę z dziećmi zagrożonymi nieprawidłowym rozwojem
Metoda kształcenia:
Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac oraz odpowiada na jego pytania. Uczestnik szkolenia, podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia, może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia:
- Doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka"
Forma zaliczenia: przygotowanie własnego programu wspomagania rozwoju dziecka w oparciu o opis funkcjonowania dziecka
Liczba godzin szkolenia odpowiada: 16 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny
Najkrótszy możliwy termin ukończenia szkolenia: 7 dni
Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni
Wykładowca: mgr Agnieszka Tyniec
pedagog, specjalista pedagogiki wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej, terapeuta zajęciowy, doradca zawodowy, trener, informatyk. Ukończyła pedagogikę wczesnoszkolną na Wydziale Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, doradztwo zawodowe w Wyższej Szkole Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy powszechnej w Warszawie oraz informatykę w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu. Ma na koncie liczne szkolenia dotyczące pracy terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi, autystycznymi oraz zaburzeniami psychicznymi, a także szkolenia z doradztwa zawodowego, szkolenia z pracy z uczniem w klasach 1-3. Aktualnie nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej oraz nauczyciel informatyki.
WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż
CENA: 120 zł