Wykładowca: mgr Dorota Gonigroszek
Informacje ogólne: kurs przedstawia proces akwizycji pierwszego języka (etapy, prawidłowości, teorie) oraz metody nauczania języków obcych, nawiązujące do zasad rozwoju mowy dziecka. Omówiony zostanie wpływ rozwoju motorycznego na rozwój mowy, a także konsekwencje relacji ciało - umysł - język (znaczenie w dydaktyce ogólnej i nauczaniu języków obcych)
Cel kursu: przedstawienie wyników najnowszych badań nad akwizycją języka przez dzieci (języka ojczystego) oraz omówienie głównych teorii psycholingwistycznych dotyczących tejże problematyki. Kurs ma na celu dostarczenie informacji niezbędnej w pracy przedszkolnej (np. pomoc w diagnozowaniu problemów, rozwijanie kompetencji językowych u dziecka) oraz szkolnej
Program kursu:
- podstawowe pojęcia - rozróżnienie
- etapy rozwoju mowy
- teorie dotyczące nabywania systemu językowego
- badania nad językiem dzieci
- rozwój mowy a czynności motoryczne dziecka
Adresaci: wychowawcy przedszkolni, nauczyciele języków obcych pracujący z małymi dziećmi oraz rodzice zainteresowani procesami akwizycji języka
Metoda kształcenia:
Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac oraz odpowiada na jego pytania. Uczestnik szkolenia, podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia, może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia:
- Doskonalenia zawodowego w zakresie "Wczesna akwizycja języka przez dzieci" >
Forma zaliczenia: test zaliczeniowy oraz udział w dyskusji
Liczba godzin szkolenia odpowiada: 16 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny
Najkrótszy możliwy termin ukończenia szkolenia: 7 dni
Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni
Wykładowca: dr Dorota Gonigroszek
Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego (filologia angielska). Ukończyła studia podyplomowe w zakresie integracji europejskiej (Uniwersytet Warszawski) oraz „Zarządzanie oświatą” (Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej). Uczestniczyła też w programie seminarium doktorskiego (językoznawstwo), zorganizowanego przez Akademię Humanistyczno-Ekonomiczną z siedzibą w Łodzi. Obecnie przygotowuje pracę doktorską z zakresu językoznawstwa kognitywnego. Jest autorką kilku opublikowanych artykułów naukowych dotyczących problemów językoznawczych i metodyki nauczania języków. W latach 2004 – 2011 lektor języka angielskiego w Centrum Nauczania Języków Obcych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż
CENA: 150 zł