Wykładowca: mgr Aneta Lutomska
Informacje ogólne
Celem szkolenia jest zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w stosowaniu narzędzi oraz metod aktywizujących i motywujących uczniów, które rozwiną ich zdolności i pozwolą rozpoznać ich potencjał twórczy.
Program szkolenia
- Motywacja, narzędzia motywacyjne, różnicowanie wymagań, jawność oceniania
- Czynności pobudzające pozytywną motywację do uczenia się,
- Sposoby motywacyjne uczniów
- Zasady nauczania, cele i kryteria doboru metod kształcenia
- Formy organizacyjne kształcenia
- Charakterystyka wybranych metod nauczania: pomiar, pokaz, pogadanka, wykład, dyskusja, opis, opowiadanie, praca z książką, metoda laboratoryjna, zajęć praktycznych, klasyczna metoda problemowa, itp.
- Aktywne metody nauczania: drzewo decyzyjne, dyskusja punktowana, debata „za” i „przeciw”, wchodzenie w role, meta plan, portfolio, puzzle, dywanik pomysłów, metoda projektu, itp.
- Gry dydaktyczne: istota, rodzaje, zastosowanie i znaczenie: burza mózgów, metody: sytuacyjna, biograficzna i symulacyjna, adwokat diabła, naiwne pytania,
- Ogniwa, rodzaje i konspekt lekcji
- Motywacyjny system oceniania diagnostycznego
- Ocenianie kształtujące, metody oceny: tabele zalet i wad technika zamku, analiza pola sił, ocena jakościowa: odwrócona burza mózgów
- Twórcze rozwiązywanie problemów
- Nagroda jako motywacja immanentna
- Motyw ekspresji i komunikowania się
- Samoocena i czynniki motywujące pracę nauczyciela- postawa nauczyciela
- Formy zadań testowych, procedura tworzenia koncepcji testu, klasyfikacja zadań otwartych i zamkniętych oraz wielokrotnej odpowiedzi
Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół, pedagodzy, psycholodzy, trenerzy, wykładowcy, pracownicy Wydziałów Oświaty i Wychowania
Metoda kształcenia:
Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac czy też odpowiada na pytania. Uczestnik szkolenia podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.
Ukończenie szkolenia kończy się uzyskaniem zaświadczenia:
- Doskonalenia zawodowego w zakresie "Sztuka motywowania uczniów - narzędzia i metody"
Forma zaliczenia: wykonanie 5 zadań praktycznych
Liczba godzin szkolenia odpowiada: 20 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny
Najkrótszy możliwy termin ukończenia: 7 dni
Maksymalny termin ukończenia: 30 dni
Wykładowca: mgr Aneta Lutomska
Psycholog, Psychoterapeuta, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, coach, trener ART ®,. Pracuje w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie, Poradni Zdrowia Psychicznego, oddziale dziennym psychiatrycznym. Stale współpracuje z Psychologicznym Centrum Rozwoju i Ośrodkiem Terapeutyczno-Szkoleniowym w Lublinie. Uczestniczyła w licznych szkoleniach z zakresu psychologii przemocy w rodzinie, psychologii sądowej i penitencjarnej, psychologicznych aspektów reklamy, komunikacji interpersonalnej, komunikacji w grupie, szkoleniu jako wspomaganiu procesu uczenia się w warsztatach do rozpoznawania potrzeb .Od 2010 roku jest w redakcji ogólnopolskiego kwartalnika „ Zbliżenia”, psychologicznego czasopisma dla małżeństw i par, gdzie publikuje także swoje artykuły. Obecnie jest w procesie certyfikacyjnym i realizuje 4 letnie studia podyplomowe z zakresu psychoterapii atestowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne organizowane przez Katedrę Psychoterapii CM UJ w Krakowie pod kierownictwem prof. dr hab. J. Aleksandrowicza.
WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż
CENA: 120 zł