Wykładowca: dr Marta Deńca
Cel kursu: nabycie wiedzy na temat konsekwencji typów niepełnosprawności dla funkcjonowania fizycznego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego ucznia; zapoznanie się ze specyfiką pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w warunkach szkoły integracyjnej i ogólnodostępnej; przygotowanie do wieloaspektowej diagnozy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zapoznanie z metodami wspomagania rozwoju ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w zależności od typu niepełnosprawności; poznanie zasad, metod i form pracy w ramach zajęć rewalidacyjnych indywidualnych; rozwijanie umiejętności opracowania i realizacji Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego.
Program szkolenia:
- diagnoza psychologiczna ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- praca zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- specyfika pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia lekcyjne z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych indywidualnych
- praca z uczniem z wadą słuchu
- praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
- praca z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera).
Adresaci: szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół integracyjnych i ogólnodostępnych, pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Korzyści ze szkolenia: rozpoznawanie potrzeb, możliwości i ograniczeń uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; rozwijanie umiejętności pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w zależności od typu niepełnosprawności.
Metoda kształcenia:
Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac oraz odpowiada na jego pytania. Uczestnik szkolenia, podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia, może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia:
- Doskonalenia zawodowego w zakresie "Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi"
Forma zaliczenia: zadania zaliczeniowe zawarte w treści
Liczba godzin szkolenia odpowiada: 30 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny
Najkrótszy możliwy termin ukończenia szkolenia: 7 dni
Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni
Prowadzący: dr Marta Deńca - pedagog specjalny ze specjalizacją w zakresie surdopedagogiki i oligofrenopedagogiki, bibliotekoznawca, nauczyciel dyplomowany, wykładowca kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli. Obecnie nauczyciel rewalidacji indywidualnej w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym i nauczyciel bibliotekarz.
WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż
CENA: 200 zł