Wykładowca: mgr Małgorzata Jabłońska-Trautman
Informacje ogólne:
Konflikty w szkole są powszechnym zjawiskiem XXI wieku. Dotyczą nie tylko sytuacji między uczniami, ale coraz częściej zachodzą między:
-uczniem a wychowawcą,
-uczniem a nauczycielem,
-uczniem a dyrektorem,
Aby móc skutecznie bronić się i zapobiegać powstawaniu konfliktom, niezbędne jest posiadanie wiedzy dotyczącej ich specyfiki oraz powstawania. Celem kursu jest także poznanie oraz zrozumienie reakcji człowieka i jego postępowania w sytuacji konfliktu, aby skuteczniej wybrać metodę jego rozwiązania.
Zagadnienia programowe:
Kurs kierowany jest do osób bezpośrednio współpracujących w pracy zawodowej z drugim człowiekiem. Obcujących, na co dzień z osobami o różnych poglądach, celach, przeświadczeniach. Znajdujących się często w sytuacjach wyboru, podejmowania decyzji, potrzeby współpracy.
Jego celem jest zapoznanie uczestników z mechanizmami powstawania konfliktów, rodzajami interakcji, przyczynami oraz przykładami sytuacji, w jakich mogą powstawać. Dokładne omówienie rodzajów konfliktów- kogo i czego dotyczą.
Poznanie oraz zrozumienie psychologicznej typologii reakcji obronnych człowieka w sytuacji stresowej, konfliktowej. A także omówienie zachowań prezentowanych przez jednostkę w sytuacji powstania konfliktu.
Prezentowane przykłady oraz kroki rozwiązywania konfliktów umożliwiają nabycie wiedzy, aby skutecznie im przeciwdziałać.
Podręcznik zawiera treści programowe oraz zadania do wykonania przez słuchacza.
Adresaci: nauczyciele, pedagodzy/ psycholodzy szkolni, studenci oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką konfliktów społecznych
Metoda kształcenia:
Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Istotą tej formy kształcenia jest sposób komunikacji z/między uczestnikami. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac czy też odpowiada na pytania. Uczestnik szkolenia podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia może (chociaż nie musi) aktywnie wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia:
- Doskonalenia zawodowego w zakresie "Konflikt w szkole. Rodzaje. Przyczyny. Przeciwdziałanie"
Forma zaliczenia: wykonanie zadań praktycznych
Liczba godzin szkolenia odpowiada: 10 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny
Najkrótszy możliwy termin ukończenia kursu: 2 dni łącznie z wykonaniem zadań zaliczeniowych
Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni
Wykładowca: mgr Małgorzata Jabłońska- Trautman
Psycholog, psychoterapueta. Ukończyła podyplomowy 4 letni kurs psychoterapii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest członkiem Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż
CENA: 120 zł